sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Kotia etsimässä

Mistäs sitä alottaisinkaan? Sanoisinko että matkailu avartaa ja opettaa niin paljon. Tapaat uusia ihmisiä, koet uusia tilanteita ja ennenkaikkea opit uusia asioita itsestäsi. 
   Moni muistaa kun kerroin päässeeni kouluun opiskelemaan ainetta International Sales and Marketing. No, oon tullut siihen tulokseen että bussiness aineena ei ole mun juttu joten miksi tekisin jotain mikä ei tunnu omalta? Toisekseen en ole vielä valmis palaamaan koulun penkille tai Suomeen. Niin rajulta kuin se kuulostaakin niin haluan vielä asua ulkomailla jonkin aikaa. Ikävä on perhettä ja ystäviä ja oonkin tulossa Suomeen mutta näillä näkymin vaan käymään. Luultavasti otan ainakin toisen välivuoden. Äidille kuitenkin tiedoksi että älähän pelkää, kyllä mä vielä joksikin kouluttaudun! Täytyy vaan selvitellä mitä alaa ja missä. :-) 

Aussiviisumi umpeutuu 29.12 näillä näkymin en tule saamaan toisen vuoden viisumia. Jonkinnäköisiä päätöksiä on siis tehtävä mutta vielä en tiedä mitä. Reissaanko hetken Aasiaa? Lähdenkö Uuteen-Seelantiin vai palaanko Eurooppaan? En tiedä. 

Brisbanessa on nyt kulunut reilut 2kk ja en ole katunut päätöstä yhtään! Ensimmäistä kertaa oon asunut hostellissa näin pitkään koko aussiaikana ja oon tutustunut ihan huikeisiin ihmisiin niin hostellissa kuin työpaikallakin. 

   Tällä hetkellä teen baarihommia ja oon myös meidän hostellin respassa töissä ja tykkään niin paljon molemmista hommista etten halunnut luopua kummastakaan - vaikka se olisikin sitten yöunista ja vapaa-ajasta pois. Kumpikin työ on opettanut niin paljon ja varmasti tulee avaamaan ovia tulevaisuuden varalle. Ehkä mä teenkin jo oman alan hommia, who knows. 

Tiivistettynä: Tee asioita mitkä tekee sut iloiseksi ja onnelliseksi. Elämä on ihan liian lyhyt tuhlattavaksi. Ei oo mitään pakollista kaavaa miten elää elämäänsä vaan jokainen tekee omat valintansa itse. Mä oon tällä hetkellä onnellinen ulkomailla ja vaikka mun läheiset toivoisivatkin mun asettuvan Suomeen ja palaamaan kouluun niin en vaan kerta kaikkiaan ole siihen valmis juuri nyt. 

Terkut kaikille, ikävä on kavereita <3

Xx Jenni  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti